کالای برق حسینی-فروشگاه اینترنتی برقیتو

09125913729 - 021-36471456-7

آموزش نصب چراغ پنل توکار

آموزش نصب چراغ پنل توکار

هنگامی که بخواهیم عناصر اصلی را در یک فضا مشخص کنیم، قطعا انتخاب نورپردازی جذاب را در اولویت های خود قرار می دهیم. پنل های سقفی توکار، یکی از تجهیزات نورپردازی مدرن است که در محیط های مختلف کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم به آموزش نصب پنل توکار به صورت مرحله به مرحله بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

آموزش نصب چراغ سقفی روکار

آنچه برای نصب چراغ سقفی توکار نیاز دارید!

قبل از پرداختن به آموزش نصب پنل توکار، بهتر است با هر آنچه برای نصب چراغ سقفی توکار نیاز دارید! آشنا شوید. تجهیزات و لوازمی که قبل از شروع کار احتیاج داریم ، عبارتند از:

  • پنل ال ای دی توکار
  • دریل برای نصب پنل
  • نردبان به منظور دسترسی آسان به سقف
  • سیم چین به منظور بریدن سیم ها در ابعاد مورد نیاز
  • متر برای اندازه گیری محل دقیق نصب
  • انبردست برای قطع و وصل اتصالات الکتریکی
  • بولتر و پیچ گوشتی الکتریکی در صورتی که اتصالات دارای پیچ یا براکت باشند
  • فازمتر برای اطمینان از اتصالات صحیح
  • عینک ایمنی برای محافظت از چشم ها در صورت پرتاب شدن اشیا تیز حین نصب پنل توکار
  • دستکش برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به دست ها

آموزش نصب پنل توکار 60*60

بهتر است ابتدا با سقف های شبکه 60 در 60 آشنا شویم و سپس مراحل آموزش نصب پنل توکار 60*60 را بیان کنیم.

سقف های 60 در 60 از بهم پیوستن تایل هایی با همین ابعاد تشکیل شده اند. این نوع سقف ها که در دسته سقف های کاذب قرار دارند، باعث رایج شدن پنل های 60 در 60 نیز شده اند.

و اما نکات آموزش نصب پنل 60*60 کدامند؟

مراحل نصب پنل ال ای دی توکار با ابعاد 60*60 سانتی‌متر به شرح زیر است

آماده‌سازی محل نصب

اولین مرحله در آموزش نصب پنل توکار، آماده سازی محل است. ابتدا مکان مناسب برای نصب پنل را در سقف انتخاب کنید و با استفاده از مداد و متر، محلی با ابعاد 60*60 را علامت گذاری کنید.

بررسی سیم‌کشی

حتما برق محیط مورد نیاز را قطع کرده و با استفاده از فازمتر از اینکه برق به طور کامل قطع شده است، اطمینان حاصل نمایید. توجه کنید که سیم کشی های الکتریکی در محل نصب پنل وجود داشته باشند.

نصب پنل

سومین مرحله از آموزش نصب پنل توکار، نصب آن است . با استفاده از دریل و پیچ گوشتی، پنل را به سقف متصل کنید. معمولا پنل های توکار دارای نقاط نصب هستند. در نتیجه می توانید آنها را با پیچ های مربوط به سقف متصل کنید.

اتصالات الکتریکی، چهارمین مرحله نصب آموزش پنل توکار

بعد از وصل کردن سیم های الکتریکی به پنل، مطمئن شوید که اتصالات محکم و سالم هستند.

تست و راه‌اندازی

پس از نصب، برق محل را دوباره وصل کرده و عملکرد پنل ال ای دی را تست کنید، تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند.

با انجام این مراحل، پنل ال ای دی توکار با ابعاد 60*60 سانتی‌متر به درستی در سقف نصب خواهد شد و نور مطلوب را فراهم خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که محل نصب و اتصالات الکتریکی به درستی انجام شده باشند تا ایمنی اجزای الکتریکی و عملکرد صحیح پنل را تضمین کنید.

آموزش نصب انواع چراغ سقفی روکار

 

آموزش کامل نصب پنل توکار معمولی

ابتدا مراحل نصب پنل سقفی توکار 60*60 را بررسی کردیم. اکنون نوبت به  آموزش کامل نصب پنل توکار معمولی رسیده است. در این روش نصب، پنل را مستقیما در قسمت‌های داخلی سقف نصب می شود.

 بهتر است در ابتدا محل مورد نظر را به صورت مستقیم به شکل پنل برش دهید. در مرحله بعد، برای نصب پنل ال ای دی به صورت توکار، شما باید پنل را از برق قطع کرده و پس از نصب آن، مجدداً برق را وصل کنید.

در واقع تنها تفاوت مراحل نصب پنل توکار در سقف های معمولی، در آماده‌سازی محل نصب آن است. در سقف‌های معمولی باید محل نصب مورد نظر را برش دهید. پنل سقفی مورد استفاده برای نصب در سقف‌های معمولی، محدودیت ابعاد نداشته و می‌تواند دارای ابعاد 30 در 30، 60 در 60، 30 در 120 و… باشد.

نکته مهم برای نصب این پنل‌ها، توجه به ابعاد برش است . در این حال، زمانی که پنل سقفی توکار را در سقف قرار می‌دهید، تنها ابعاد برش وارد سقف شده و لبه‌های پنل، بیرون از سقف باقی می‌ماند.

از کجا بهترین چراغ پنل توکار را تهیه کنیم؟

همانطور که میدانید امروزه در بیشتر منازل نوساز، از پنل‌های توکار به دلیل ظاهر شیک و زیبایی که به خانه ها می بخشند،برای نورپردازی استفاده می شود. معمولاً تعویض این نوع از چراغ‌ها نسبت به سایر انواع چراغ‌ها سخت‌تر است، زیرا برای تعویض آن‌ها نیاز است که کل چراغ را از محل خارج کنید.

 به همین دلیل، افراد در تلاش هستند که جهت تهیه چراغ روشنایی با کیفیت بالاتر اقدام کنند.  در بسیاری از موارد، هزینه‌ و قیمت خرید چراغ روکار استاندارد نیز برای افراد مهم است، زیرا آن‌ها انتظار دارند که با خرید یک جنس اصلی، چراغی با عملکرد بهتر و طول عمر طولانی تر انتخاب نمایند.

 برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است برای خرید پنل ال ای دی توکار به فروشگاه کالای برق حسینی ( برقیتو ) مراجعه نمایید.

با استعلام به روز خرید چراغ پنل ال ای دی توکار از فروشگاه معتبر کالای برق حسینی ( برقیتو )، خریدی رضایت بخش و مطمئن را تجربه کنید. در این فروشگاه انواع تجهیزات الکتریکی و روشنایی اعم از چراغ سقفی روکار، سیم و کابل استاندارد، کابل های نسوز، سیم های قابل انعطاف و … موجود است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان به منظور انتخاب پنل ال ای دی توکار با قیمت اقتصادی، با کارشناسان واحد فروش این فروشگاه از طریق سایت اینترنتی برقیتو در ارتباط باشید.

هیچ داده ای یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چه چیزی میگردید ؟!