کالای برق حسینی-فروشگاه اینترنتی برقیتو

09125913729 - 021-36471456-7

تابلو برق چیست؟

خرید تابلو برق صنعتی با کیفیت

همه ی ما میدانیم در دنیای مدرن امروزی، سیستم های الکتریکی به عنوان ابزار اصلی انتقال انرژی الکتریکی به کار می روند. تابلو برق از خانواده سیستم های الکتریکی است که امروزه در صنعت های مختلف کاربرد زیادی دارد.

در واقع تابلو برق ها مجموعه تجهیزاتی هستند که برای توزیع و انتقال انرژی الکتریکی در ساختمان ها و اماکن دیگر استفاده می شود. اگر قصد دارید بدانید تابلو برق چیست؟ و چه اهمیتی دارد، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تابلو برق چیست؟

اما مفهم کلی تابلو برق چیست؟ تابلو برق در کل یک محفظه مخصوص نصب و فضایی است که تجهیزات الکترونیکی بر روی آن نصب می شوند.این تابلو ها به منظور مدیریت و کنترل جریان برق، محافظت از تجهیزات الکتریکی و جلوگیری از خطرات ناشی از حوادث الکتریکی طراحی می شوند.

قطعات کنترلی و کلیدها، نمایشگر های ولتاژ، مقدار جریان، فرکانس و … از مواردی هستند که بر روی این تابلو جهت جلوگیری از وارد شدن شوک الکتریکی به کاربران تجهیزات نصب می شوند. از تابلو برق ها معمولا برای حفاظت از تجهیزات در محیط های مختلف نیز استفاده می شود.

معرفی انواع تابلو برق

در ابتدا به این سوال پاسخ دادیم که تابلو برق چیست؟ لازم به ذکر است که این محصول انواع مختلفی دارد.

قبل از معرفی انواع تابلو برق،گفتیم که از تابلو برق ها به دلیل نقش مهمی که در انتقال و توزیع برق در محیط های مختلف دارند، استفاده های زیادی می شود. این تابلوها دارای انواع مختلفی هستند که براساس نیاز های یک محیط و عملکرد ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

مهم ترین انواع تابلو برق که باید بشناسید، عبارتند از:

تابلو برق فشار ضعیف چیست؟

تابلو برق فشار ضعیف، در حالت های رومیزی، ایستاده و دیواری طراحی و تولید می شوند. معمولا این تابلو ها از ابعاد بزرگ تری نسبت به تابلو های خانگی برخوردارند و برای توزیع برق در مکان هایی از قبیل ایستگاه های برق، کارخانه ها و … به کار می روند.

 همچنین دارای تنوع بالایی در طراحی هستند که به کاربران این امکان را می دهند که با توجه به نیازهایشان از آنها استفاده کنند.

ترانس ها، کلید های اتوماتیک، انواع کنتاکتور ها و سایر تجهیزات، در ساخت این مدل تابلو به کار می روند.

تابلو برق فشار متوسط

تابلو برق فشار متوسط معمولا دارای ولتاژ 1 تا 36 کیلو وات هستند. انواع کلید های قدرت یا دژنکتور، کلید های جدا کننده زمین، کنتاکتور های فشار متوسط و … از تجهیزات داخلی این تابلو ها می باشند.

تابلو برق فشار قوی

تابلو برق فشار قوی سطح ولتاژ 63 هزار تا 400 هزار ولت را دارا می باشند. همین ویژگی سبب شده تا از این تابلو برق ها در مکان های صنعتی و کارخانه ها استفاده شود. تابلو فشار متوسط برق، می تواند به راحتی خطا را بررسی کرده و با ایزوله کردن سیستم، قسمت های آسیب دیده را از مدار خارج کند.

اگر بخواهیم تابلو برق را از نظر نصب بررسی کنیم، می توانیم به دو دسته تابلو برق درونی و تابلو برق بیرونی تقسیم بندی نماییم.

 تابلوی برق توزیع از انواع دیگر این تابلو ها می باشند.-Metal clad تابلوی-Metal enclosed تابلوی

انواع تابلو های برق را بر اساس ولتاژ و نصب با هم بررسی کردیم. هر کدام از این تابلو ها ویژگی ها و قابلیت منحصر به فرد خود را دارند. همین تنوع بسیار در طراحی سبب شده تا مصرف کنندگان این تجهیزات بتوانند بر اساس نیاز ها یشان بهترین انتخاب را داشته باشند.

اجزای مختلف تابلو برق کدام است؟

منظور از اجزای مختلف تابلو برق چیست؟ قطعا یک تابلو برق استاندارد دارای قطعات و تجهیزاتی می باشد. اما اجزای اصلی مختلف تابلو برق کدام است؟

تجهیزات بدنه دستگاه

ترانس جریان

سیم و کابل

رله ها

بی متال

کنتاکتور ها و قطعات کنترلی

قطعات حفاظتی

کلید ها

تجهیزات نمایشی

و …

البته در تابلو برق های فشار ضعیف، از تجهیزات و سنسور های بیشتری برای کنترل و اتصال به سیستم های اتوماسیون استفاده می شود.

با توجه به تنوع محصولات و وجود متریال های غیر استاندارد، انتخاب تجهیزات برقی به دلیل حساسیت بالایی که دارند کمی دشوار شده است. اصلا نگران نباشید.

چرا که فروشگاه کالای برق حسینی (برقیتو) تامین کننده انواع تجهیزات برق صنعتی و ساختمانی در زمینه تولید و پخش تابلو برق با کیفیت و محصولات دیگر خود، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت اینترنتی فروشگاه برقیتو، با ما در ارتباط باشید.

کاربرد های مختلف تابلو برق

اکنون که با اجزا و انواع تابلو برق آشنا شدیم، باید بدانیم که کاربرد های مختلف تابلو برق چیست؟ تابلو برق به عنوان یک وسیله مهم در  انتقال و کنترل توزیع برق در محیط های مختلف، کاربرد های مختلفی دارد. در ادامه به کاربرد های مختلف تابلو برق اشاره کرده ایم.

جلوگیری از انتقال شوک های الکتریکی ناشی از تجهیزات الکتریکی به کاربران این تجهیزات

اصلاح اندازه توان

جلوگیری از نشتی مقدار جریان

پخش و توزیع به اندازه توان در مدار ها

محافظت از تجهیزات در برابر شرایط جوی مانند برف، باد، نور خورشید و ..

صنعت و کارخانه ها

صنایع آب و فاضلاب

کشاورزی و زراعت

تامین ایمنی کاربران و مصرف کنندگان تجهیزات الکتریکی

بهینه سازی مصرف برق

سیستم های حفاظتی

ساختمان های مسکونی و تجاری

در حال حاضر که با مفهوم کلی، اهمیت و ویژگی های تابلو برق آشنا شدید، می توانید جهت سفارش و خرید تابلو برق استاندارد و مقرون به صرفه اقدام نمایید.

فروشگاه کالای برق حسینی یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین مراکز تولید و پخش انواع تجهیزات الکتریکی است. شما کاربران عزیز می توانید با خیال راحت و آسوده، از تخصصی ترین فروشگاه اینترنتی برقیتو، در هر جا که باشید، به صورت آنلاین خرید تجهیزات برق ساختمانی و صنعتی را انجام دهید.

از جمله افتخارات این فروشگاه می توان به  داشتن سالها تجربه و تلاش و کوشش در زمینه فروش اینترنتی لوازم برقی با کیفیت ، اشاره کرد. همچنین این مجموعه با رعایت اصول دیجیتال مارکتینگ، تبدیل به یک برند معتبر و خوشنام در حیطه کاری خود شده است.

جهت سفارش عمده محصولات برق ساختمان، از طریق سایت یا شماره تلفن این فروشگاه، با ما در ارتباط باشید.

هیچ داده ای یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چه چیزی میگردید ؟!