کالای برق حسینی-فروشگاه اینترنتی برقیتو

09125913729 - 021-36471456-7

خرید سیم و کابل با قیمت مناسب

سیم کشی برق ساختمان، از مهم ترین و دقیق ترین کارهایی است که در ابتدای کار ساختمان سازی با دقت و حوصله زیادی انجام می گیرد. استفاده از سیم و کابل استاندارد و مرغوب، مانع از ایجاد آسیب به جریان الکتریکی ساختمان می شود. خرید سیم و کابل، مناسب با مکان و شرایط آب و هوایی آن، کمک زیادی به حفظ سلامت و ایمنی جریان برق ساختمان می کند. در ادامه قصد داریم شما را با انواع سیم و کابل و ویژگی های آنها آشنا کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

معرفی و بررسی سیم و کابل برق

سیم برق یکی از پرکاربردترین وسیله ها در ساخت لوازم و وسایلی است که با برق کار می کنند. هر نوع فلز رسانایی که قادر باشد جریان برق را از خود عبور دهد، به عنوان سیم برق، استفاده می شود. مس یکی از این فلزها است؛ فلز مس، بیشترین کاربرد را در ساخت سیم و کابل برق دارد. با استفاده از پلاستیک، عایقی نرم و منعطف، برای پوشاندن سیم برق ساخته می شود. در سال های اخیر، به دلیل افزایش قیمت مس، گاها از آلومینیوم استفاده می شود. البته آلومینیوم نسبت به مس، زودتر گرم میشود. به همین دلیل کاربرد کمتری در ساخت سیم و کابل برق دارد.

اعداد روی سیم و کابل نشان دهنده چیست؟

قطر یا سطح مقطع هر سیم، بر اساس اعدادی که در کنار آن درج شده است، مشخص می شود. اندازه گیری این اعداد، بر اساس میلی متر، محاسبه می شود. گاهی اوقات برای عایق سیم از اسکرین، شیلد یا آرمور استفاده می کنند. در این صورت، کاربرد هر کدام از این سیم ها متفاوت و بستگی به کاربرد آن دارد. اما اکثر سیم و کابل های برق، دارای روکشی پلاستیک و منعطف می باشند. در ادامه سعی داریم تا شما را با انواع سیم و کابل برق و کاربردهای متفاوت آن، آشنا کنیم.

معرفی انواع سیم در بازار

در زمان خرید سیم و کابل باید به نوع آن دقت کافی داشته باشید. پرکاربردترین سیم ها، شامل سیم مفتول، سیم افشان و سیم نیمه افشان است. سیم تلفن و سیم لاکی نیز گروه دیگری از سیم های پر کاربرد هستند. در ادامه، توضیحاتی در مورد هر کدام از این سیم ها ارائه خواهیم کرد.
خرید سیم مفتولی

سیم مفتولی معروف به سیم NYM, شامل یک رشته ضخیم است. این سیم، تک لایه و انعطاف پذیری پایینی دارد. به همین دلیل به آن سیم خشک نیز گفته می شود. روکش این سیم از جنس PVC است و در تنش های مکانیکی استقامت بسیار بالایی دارد. کاربرد این سیم، در تابلوهای توزیع برق و ساختمان سازی، بسیار زیاد است. هزینه استفاده از این سیم، در مقایسه با سایر سیم ها کمتر است. به همین دلیل کاربرد آن در فرکانسهای بالا، مناسب می باشد. سطح مقطع این سیم بین 5.1 تا 240 میلی متر، متغیر می باشد. ولتاژ نامی سیم مفتول نیز 450 تا 750 ولت است. از این سیم در داخل لوله و یا زیر گچ، به دلیل روکش مناسب آن، به راحتی می توان استفاده کرد.
سیم افشان چیست؟

همانطور که از نام این محصول مشخص است، این سیم از تعداد زیادی رشته های نازک مسی تشکیل شده است که به آن سیم افشان می گویند. کاربرد این سیم، بیشتر در صنعت ساختمان سازی است. همچنین به دلیل انعطاف پذیری بالای این سیم، در سیم کشی های پر پیچ و خم، کاربرد فراوانی دارد. در مقایسه با سایر سیم ها، سطح مقطع سیم افشان بیشتر است. این عدد بین 5.0 تا 240 میلی متر قابل تغییر است. روکش سیم افشان از پلاستیک فشرده ساخته شده است. ولتاژ نامی این سیم بین 300 تا 500 ولت می باشد.

سیم نیمه افشان

سیم نیمه افشان، نسبت به سیم مفتولی، انعطاف پذیری بالاتری دارد. ضخامت این سیم، از سیم مفتولی بیشتر است. از این سیم نیز، در ساختمان سازی استفاده زیادی می شود. کاربردهای سیم نیمه افشان، کاملا مشابه سیم مفتولی است. این سیم در جاهایی که تنش مکانیکی زیادی دارد، گزینه کاملا مناسبی است. ولتاژ نامی این سیم بین 450 تا 750 ولت می باشد.

خرید سیم و کابل بر اساس نام اختصاری

حروف اختصاری که بر روی سیم‌ها وجود دارد، نشان دهنده نوع سیم است.
NYA: روکش این سیم از جنس پلاستیک است و در رنگهای زرد، آبی، سیاه، قهوه ای و سبز موجود می باشد. به دلیل جنس روکش آن، قابل استفاده در زیر گچ نمی باشد. در صورت استفاده از این سیم، حتما از لوله های فولادی یا PVC استفاده می شود.این سیم نرم و تک لایه است.

NYAF: این سیم، از تابیده شدن چندین رشته نازک مسی به یکدیگر و عایق آن با روکشی پلاستیکی، تولید می شود. این سیم که نوعی سیم افشان است، در رنگهای زرد، سبز، آبی، قهوه ای و سیاه تولید می شود. استفاده از این سیم در مکان های مرطوب و یا زیر گچ، توصیه نمی شود.

NYM: این نوع سیم تک لایه، به دلیل عایق با روکش PVC، قابل استفاده در مکانهای مرطوب و زیر گچ نیز می باشد. قهوه ای، سیاه و آبی، از رنگهای روکش این سیم است. به دلیل عایق مناسب این سیم، برای سیم کشی کانال کولر کاملا مناسب است.

Y: این نوع سیم، در سیم کشی تلفن و یا زنگ اخبار کاربرد فراوانی دارد. روکش این سیم از جنس PVC و از تابیده شدن 2, 3 یا 4 رشته سیم مسی تولید می شود. استفاده از این نوع سیم در لوله های PVC و فولادی، بدون مانع می باشد.

نکات مهم برای خرید سیم و کابل

در هنگام خرید سیم و کابل، باید به نکاتی همچون جنس، حداکثر ولتاژ و اندازه، توجه کرد.
قبل از خرید، باید از قدرت سیم و کابل، در تحمل جریان الکتریکی محل مورد استفاده مطمئن شویم. عدم توجه به این موضوع، باعث گرم شدن کابل و سوختن آن می شود.
متناسب بودن ولتاژ سیم و کابل با نوع دستگاهی که استفاده می کنید، کاملا در ارتباط است. زیرا کم شدن ولتاژ، باعث اختلال در عملکرد دستگاه و در نتیجه خرابی آن می شود.
هر چقدر ضخامت سیم و کابل بیشتر باشد، احتمال سوختگی آن نیز کم می شود. رایج ترین این اعداد، 12, 14 و 10 می باشد. این اعداد روی سیم و کابل حک شده است. هرچه اعداد کوچکتر باشند، ضخامت سیم بالاتر می رود.
جنس فلز مورد استفاده بر روی سیم و کابل، بر روی آن درج شده است.

خرید سیم و کابل در شریف آباد-پاکدشت-ورامین


فروشگاه برقیتو ( کالای برق حسینی) با بیش از 15 سال سابقه فروش انواع تجهیزات الکتریکی صنایع و ساختمان آماده ارائه انواع محصولات به شما عزیزان می باشد. این مجموعه عاملیت فروش برندهای مطرح در ایران می باشد. در نتیجه شما می توانید به سادگی انواع محصولات را از این فروشگاه تهیه کنید.
فروشگاه کالای برق حسینی علاوه بر فروش در شهرک صنعتی شریف آباد، به سایر شهرک های اطراف تهران نیز خدمات رسانی می کند. از جمله این شهرک ها می توان به شهرک صنعتی عباس آباد، فروش تجهیزات برق صنعتی در شهرک صنعتی پایتخت، فروش کالای برق در شهرک شنزار و ایوانکی، فروش کالای برق صنعتی شهرک فجر گرمسار و … اشاره کرد.
با خیال راحت و در سریعترین زمان ممکن، به صورت اینترنتی هر آنچه نیاز دارید را تهیه کنید.

هیچ داده ای یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چه چیزی میگردید ؟!