کالای برق حسینی-فروشگاه اینترنتی برقیتو

09125913729 - 021-36471456-7

راهنمای خرید کابل برق

فروش ویژه کابل برق

استفاده از تجهیزات برقی در صنایع بدون استفاده ازسیم و کابل اماکن پذیر نیست. سیم و کابل به عنوان قسمت مهم این تجهیزات، برای انتقال انرژی الکتریکی به سایر اجزا مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی، هیچ وسیله برقی بدون استفاده از کابل برق قابل استفاده نخواهد بود. این مقاله یک راهنمای خرید کابل برق برای کسانی که به دنبال جمع آوری اطلاعات در زمینه خرید کابل برق استاندارد هستند، می باشد.  انواع مختلف کابل‌های برق با ویژگی‌ها و مشخصه‌های متفاوت تولید می‌شوند که بر اساس مواد استفاده شده در هادی، نوع عایق، منظور استفاده قرار می گیرند.

با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا بتوانید بهترین کابل برق را متناسب با نیازهای ساخت و ساز هایتان انتخاب نمایید.

کابل برق چیست؟

قبل از پاسخ به پرسش کابل برق چیست؟ گفتیم که هیچ وسیله برقی بدون داشتن کابل و سیم برق قابل استفاده نیست. در واقع کابل‌ها را می‌توان به‌عنوان یکی از ابزار ها تجهیزات برقی بسیار حیاتی و اساسی در دنیای انرژی و تکنولوژی دانست که وظیفه اصلی آن انتقال جریان الکتریکی از یک نقطه به نقطه دیگر است.

امروزه، کابل‌های برق برای مصارف مختلف و در شرایط مختلف به کار می‌روند و بر اساس محیط و نوع استفاده، تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. این کابل ‌ها برای اتصال دو یا چند دستگاه به یکدیگر استفاده می‌شوند. این کابل ها زمینه انتقال سیگنال‌های الکتریکی یا برق را از یک دستگاه به دستگاه دیگر فراهم می‌کنند.  به‌عنوان یک نمونه، ارتباطات زیر دریایی از طریق کابل‌های ارتباطی انجام می‌شود.

فروش با کیفیت ترین کابل مفتولی

انواع کابل برق کدام است؟

و اما انواع کابل برق کدام است؟ امروزه می توان کاربرد های مختلف انواع کابل برق را در زمینه های مختلف مشاهده کرد.

استفاده از برق در دنیای امروز یک ضرورت مهم است که بدون آن، زندگی سخت و غیر قابل تصور می شود. کابل‌های برق، انتقال انرژی الکتریکی به نقاط مختلف را بر عهده دارند. این انتقال انرژی، امکان فعالیت نیروگاه‌ها، شبکه‌های کامپیوتری و انواع لوازم برقی را ممکن می‌سازد. اهمیت و ارزش کابل‌های برق در تاسیسات الکتریکی به حدی است که هر روز، کارخانه‌های کابل‌سازی نوع جدیدی از آنها را برای اهداف مختلف به بازار معرفی می‌ کنند.

کابل‌های برق شامل هزاران نوع مختلف هستند که هر یک می‌توانند کاربردها و عملکردهای متفاوتی داشته باشند. برای شناخت بهتر انواع کابل برق و کاربردهای آن، طبقه‌بندی‌های مختلفی وجود دارد.  از جمله فاکتورهایی که می‌توان کابل‌ها را بر اساس آنها کابل برق را طبقه‌بندی کرد، می‌توان به سطح ولتاژ، نوع هادی و ساختار آن، نوع عایق و روکش، نوع حفاظت الکتریکی، نوع حفاظت مکانیکی، تعداد رشته‌ها، نوع کاربرد و استاندارد اشاره کرد.

راهنمای خرید کابل برق بر اساس ولتاژ

در راهنمای خرید کابل برق بر اساس ولتاژ، ابتدا باید مقدار ولتاژ مورد نیاز برای برقراری ارتباط را بدانید. سپس می توانید طبق ولتاژ مورد نیاز، کابل مناسب را انتخاب نمایید. کابل ها از نظر ولتاژ به سه دسته کابل فشار قوی، کابل فشار متوسط و کابل فشار ضعیف، تقسیم بندی می شوند.

کابل های فشار قوی

کابل‌ های فشار قوی، قابلیت انتقال انرژی با ولتاژ بالا را دارند و می‌توانند جریانی بیش از 30 کیلووات را انتقال دهند. این کابل‌ها از جنس آلومینیوم و مس ساخته شده‌اند و هسته آن‌ها توسط یک عایق ضخیم روکش شده است.

 استفاده از روکش ضخیم، از خطرات برق‌گرفتگی و آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند. این نوع کابل‌ها به دلیل ویژگی‌های که دارند، در توزیع و انتقال برق در تاسیسات صنعتی و برق‌کشی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کابل های فشار متوسط

کابل‌های فشار متوسط، قابلیت انتقال 6 تا 30 کیلووات را دارند و با نام کابل قدرت MV نیز شناخته می‌شوند. این کابل‌ها در ساختمان‌های مسکونی و تجاری و برخی از مدارهای انتقال برق صنعتی استفاده می‌شوند و قابلیت استفاده در زیر زمین، داخل کانال‌ها و سینی‌های کابل را دارند.

کابل های فشار ضعیف

کابل‌های فشار ضعیف، تنها می‌توانند انرژی برق با ولتاژ 300 تا 3000 ولت را انتقال دهند. این کابل‌ها با نام LV در بازار عرضه می‌شوند و در ساختمان و روشنایی کاربرد دارند، اما در قسمت‌هایی از مدار قرار می‌گیرند که نیاز به عبور جریان برق با ولتاژ بالا نباشد.

خرید عمده کابل مفتولی با بهترین قیمت

راهنمای خرید کابل برق بر اساس عایق

راهنمای خرید کابل بر اسا عایق، یکی از اجزای اساسی در ساختار کابل برق است که مسئولیت کنترل بار هادی و ایمنی آن را بر عهده دارد. به دلیل ارتباط مستقیم عایق با هادی کابل، از موادی که دارای مقاومت بالا در برابر حرارت هستند برای ساخت آن استفاده می‌شود. زیرا عبور جریان از هادی، گرمای زیادی تولید می‌کند و جریان برق می‌تواند به خطرات برق‌گرفتگی منجر شود.

انواع مختلفی از کابل‌های برق از نظر جنس عایق، شامل موارد زیر هستند.

– کابل عایق PVC پلی وینیل کلراید

– کابل عایق پلی اتیلن

– کابل عایق XLPE

– کابل عایق پلی اورتان

– کابل عایق کوپلیمرهای پلی استر

– کابل عایق PTFE پلی تترا فلوئورو اتیلن

– کابل عایق PET پلی اتیلن ترفتالات

راهنمای خرید کابل برق بر اساس کاربرد

در راهنمای خرید کابل برق بر اساس کاربرد، با توجه به نقطه نظر کارکرد آنها، کابل‌های برق را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد.

کابل‌های مسلح: به کابل‌ های برق گفته می‌شود که برای تحمل ضربه‌ها، فشار، نفوذ رطوبت و مقاومت در برابر عوامل خارجی طراحی شده‌اند. این کابل‌ها از نوارهای فولاد و غلاف‌های سربی برای افزایش مقاومت استفاده می‌کنند.

کابل‌های غیر مسلح: برخلاف کابل‌ های مسلح، فاقد ساختمان مقاومتی در برابر عوامل خارجی هستند و تنها از نظر جریان الکتریکی عایق شده‌اند.

با توجه به نوع کاری که کابل‌های برق انجام می‌دهند، می‌توان آنها را به دسته‌های دیگری تقسیم کرد:

کابل‌های برق با هدف انتقال قدرت، که برای انتقال برق به صورت زمینی یا هوایی استفاده می‌شوند و شامل سه نوع کابل فشار ضعیف، فشار متوسط و فشار قوی هستند.

کابل‌های برق با هدف انتقال سیگنال، که بر اساس نوع سیگنال، به کابل‌های کنترل، ابزار دقیق و انتقال داده‌ها دسته‌بندی می‌شوند.

کابل‌های برق با هدف تأمین روشنایی و راه‌اندازی وسایل برقی در ساختمان‌ها، که در زیر یا روی سطح نصب می‌شوند و از نوع کابل‌های سبک هستند. این نوع کابل‌ها در تابلوهای توزیع، سیم‌کشی داخلی تجهیزات و وسایل برقی کوچک با تنش مکانیکی کم به کار می‌روند.

خرید سیم و کابل با کیفیت

سخن پایانی

همواره انتخاب و خرید کابل برق استاندارد، یک تصمیم مهم است که تأثیر بسزایی بر ایمنی و کارایی سیستم برق دارد. پیش از انتخاب، حتما نیازها و مشخصات فنی مورد نیاز را مورد بررسی دقیق قرار دهید و در نظر داشته باشید که کابل انتخابی با نیازهای شما همخوانی دارد. همچنین، همیشه به استانداردها و راهنمایی‌های تولیدکننده توجه کنید. با خواندن مطلب راهنمای خرید کابل برق از فروشگاه کالای برق حسینی، مطمئنا قادر خواهید بود که انتخاب صحیحی در خصوص تهیه بهترین کابل برق داشته و از عملکرد بهینه و ایمنی بالای کابل برق خود لذت ببرید.

اگر قصد راه‌اندازی واحد صنعتی در شهرک‌های اطراف تهران را دارید یا می‌خواهید برای خرید محصولات برقی صنعتی اقدام نمایید، به شما فروشگاه کالای برق حسینی را پیشنهاد می‌دهیم. این فروشگاه، به دلیل نزدیکی به شهرک‌های صنعتی واقع در پاکدشت از جمله (شهرک صنعتی عباس‌آباد، شهرک صنعتی شریف‌آباد، ایوانکی، فجر گرمسار، پایتخت، علی‌آباد و …) شرایط فروش محصولات برقی صنعتی ویژه‌ای را در نظر گرفته است. شما می‌توانید تمام تجهیزات برقی ساختمانی و صنعتی با قیمت اقتصادی را از کالای برق حسینی تهیه نمایید. برای سفارش عمده محصولات برق ساختمان از طریق سایت فروشگاه برقیتو یا شماره تلفن کالای برق حسینی با ما در ارتباط باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید کلیه تجهیزات و لوازم برقی و روشنایی صنعتی و ساختمانی، از طریق سایت فروشگاه اینترنتی برقیتو یا فروشگاه کالای برق حسینی، با ما در ارتباط باشید.

هیچ داده ای یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چه چیزی میگردید ؟!