کالای برق حسینی-فروشگاه اینترنتی برقیتو

09125913729 - 021-36471456-7

سیم و کابل نسوز چه ویژگی هایی دارد؟

خرید سیم و کابل نسوز استاندارد

همانطور که می دانید، از سیم و کابل ها در زمینه های مختلفی استفاده می شود. ولی برای عملکرد درست سیم و کابل ها، لازم است که در زمینه های متناسب با نوع خودشان استفاده شوند.

سیم و کابل نسوز از پرطرفدار ترین نوع سیم و کابل موجود در بازار هستند که برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به هرآنچه که لازم است درباره سیم و کابل نسوز بدانید، می پردازیم. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

سیم و کابل نسوز چیست؟

این نوع محصول، به دلیل ایمنی بالایی که در برابر آتش دارند، به عنوان یکی از تجهیزات مهم در صنعت ساختمان سازی شناخته می شوند. در واقع کابل نسوز، از خانواده کابل فشار ضعیف است که بر خلاف باور بعضی، نسوز یا ضد آتش نیست بلکه خاصیت غیر قابل اشتعالی دارد.

معمولا در زمینه های (اعلام حریق، پمپ آتش نشانی، روشنایی های ضروری و …) این نوع کابل ها،کاربرد زیادی دارند. کابل های نسوز از ماده ای به نام سیلیکون تهیه می شوند و با توجه به خاصیت عایقی که دارد، به عنوان کابل ضد حریق نیز شناخته می شود. این بدان معناست که در مواقع آتش سوزی دچار اختلال در عملکرد نمی شوند و دچار آسیب جدی نمی گردند.

ویژگی های سیم و کابل نسوز چیست؟

با تعریف سیم و کابل نسوز آشنا شدیم. اما ویژگی های سیم و کابل نسوز چیست؟ برخی از این ویژگی ها، عبارتند از:

دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و محیط های خشک هستند.

از هالوژن یا گاز های مضر و کشنده ساخته نشده اند.

دارای خاصیت شکل پذیری می باشند.

عایق قدرتمندی در برابر میزان رطوبت بالا هستند.

از مقاومت بالایی در برابر اشعه ایکس، گاما و مادون قرمز برخوردارند.

تحمل دمای 60- درجه سانتی گراد تا 250+ درجه سانتی گراد را دارا می باشند.

به دلیل عدم رشد قارچ و باکتری انتخاب مناسبی برای استفاده در زمینه غذایی و صنایع پزشکی هستند.

در زمان آتش سوزی، دود کمی را تولید می کنند.

معمولا از طول عمر بیشتری نسبت به سایر کابل ها برخوردارند.

با استاندارد های آتش نشانی نیز سازگارند.

تفاوت سیم و کابل نسوز چیست؟

شاید شما هم به دنبال پاسخ تفاوت سیم و کابل نسوز چیست؟، باشید. قبل از پاسخ به این سوال ابتدا باید با تعریف کلی سیم نسوز آشنا شویم. می دانیم که سیم یک رشته یا گروهی از رشته های رسانا است یا اصطلاحا دارای یک هادی منفرد است.

ولی کابل نسوز، به کابلی گفته می شود که از دو یا چند سیم عایق تشکیل شده باشد و درون یک پوشش عایق شده و محافظت شده پیچیده شده است. تفاوت اصلی، در ساختار این دو می باشد.

معمولا از سیم ها به دلیل ساختاری که دارند، برای انتقال سیگنال استفاده می کنند ولی از کابل های نسوز برای انتقال نیرو، حمل سیگنال های مخابرات و برق استفاده می شود. در واقع تمایز اصلی بین این دو این است که، یک کابل نسوز، برای مقاومت در برابر حریق و جلوگیری از انتشار شعله آتش ساخته شده است، در حالی که قطعا سطح مقاومت یک سیم نسوز در برابر آتش، به مراتب کمتر از کابل نسوز می باشد.

سیم و کابل نسوز چه کاربردی دارد؟

حال این سوال مطرح می شود که سیم و کابل نسوز چه کاربردی دارد؟ کابل های برق عمدتا برای انتقال و توزیع برق مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه چند نمونه از صنایع مختلف که از این ابزار انتقال جریان الکتریکی استفاده می کنند را ذکر خواهیم کرد.

قیمت سیم و کابل نسوز

قیمت سیم و کابل نسوز، تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله ( جنس عایق، نوع هادی، برند و …) قرار می گیرد.

فروشگاه کالای برق حسینی یا فروشگاه اینترنتی برقیتو، تامین کننده کلیه تجهیزات برقی و روشنایی ساختمانی از جمله( کابل نسوز، کابل های مخابراتی، سیم سخت مفتولی، کابل های انعطاف پذیر شیلد دار و …) است.

فروشگاه کالای برق حسینی به دلیل موقعیت جغرافیایی نزدیک به شهرک های صنعتی واقع در پاکدشت از جمله (شهرک صنعتی عباس آباد، شریف آباد، ایوانکی ، پایتخت و …) شرایط فروش ویژه ای را در نظر گرفته است.

در ضمن فعالیت فروشگاه اینترنتی برقیتو، فقط به استان تهران محدود نمی شود. اگر قصد راه اندازی واحد صنعتی را دارید یا می خواهید برای خرید محصولات برق صنعتی مورد نیازتان اقدام نمایید، ما در کنار شما هستیم.

تولید و فروش سیم و کابل استاندارد با بهترین کیفیت ممکن، نوعی از تضمین اصالت کالا می باشد. با خرید انواع کابل با قیمت اقتصادی از فروشگاه کالای برق حسینی (برقیتو) ، از همان روز ها اول استفاده متوجه کیفیت خوب و اصل بودن محصول می شوید.

در صورتی که با هرگونه سوال در زمینه خرید سیم و کابل نسوز مواجه شدید، می توانید با شماره تلفن های درج شده بر روی سایت برقیتو، با ما در ارتباط باشید. مشاوران و متخصصان فروشگاه کالای برق حسینی، آماده خدمت رسانی لحظه به لحظه به شما عزیزان می باشند.

هیچ داده ای یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چه چیزی میگردید ؟!